Procedury dla osób z wadą słuchu
Jak zgubisz lub ukradną Tobie dowód osobisty to musisz szybko zawiadomić o tym najbliższy Urząd Gminy. Jak jesteś za granicą to placówkę konsularną RP. Urząd daje zaświadczenie o utracie dowodu osobistego, które jest ważne do czasu wydania nowego.
Osoba, która utraciła dowód osobisty ma obowiązek wypełnić nowy wniosek o wydanie dowodu osobistego i złożyć w swoim urzędzie (patrz procedura WYROBIENIE I ODBIÓR DOWODU OSOBISTEGO).
Dokumenty potrzebne do załatwienia sprawy:
„Zawiadomienie o utracie dowodu osobistego"
Gdzie załatwisz sprawę?
Urząd Miasta Szczecin pl. Armii Krajowej 1 w Biurze Obsługi Interesantów w pokoju wskazanym przez informację do załatwienia tej sprawy, w godzinach od 7.30 do 16.00.
Jakie druki musisz wypełnić i gdzie je znajdziesz?
„Zawiadomienie o utracie dowodu osobistego" w internecie na stronie: eurzad.szczecin.pl
Kto może udzielić pomocy przy wypełnieniu druków?
Pomoc przy wypełnieniu wniosku otrzymasz w Centralnej Informacji Urzędu Miasta w BOI sala nr 62.
Jak długo czekasz na załatwienie sprawy?
Zgłoszenie utraty dowodu załatwiasz na miejscu - od razu.
Jaki dokument otrzymamy?
Zaświadczenie o utracie dowodu osobistego.
Czy musisz płacić za zgłoszenie utraty dowodu osobistego?
Sprawę załatwisz bezpłatnie.
Uwaga!
Jeżeli mieszkasz na Prawobrzeżu możesz złożyć zawiadomienie o utracie dowodu osobistego w Filii Urzędu Miasta Szczecin przy ul. Rydla 39-40 w sali nr 02 w godzinach od 8.00 do 16.00. Sprawę załatwisz tak samo jak w Urzędzie Miasta Szczecin
UTRATA DOWODU OSOBISTEGO